NUMARALI
HADİS-İ ŞERİF:
حَدَّثَنَا
مُسَدَّدٌ
أَنَّ
حَمَّادَ بْنَ
زَيْدٍ
وَإِسْمَعِيلَ
بْنَ
إِبْرَاهِيمَ
حَدَّثَاهُمْ
عَنْ عَبْدِ
الْعَزِيزِ
بْنِ
صُهَيْبٍ
عَنْ أَنَسٍ
قَالَ نَهَى
رَسُولُ
اللَّهِ
صَلَّى
اللَّهُ
عَلَيْهِ
وَسَلَّمَ
عَنْ
التَّزَعْفُرِ
لِلرِّجَالِ
وَقَالَ عَنْ
إِسْمَعِيلَ
أَنْ
يَتَزَعْفَرَ
الرَّجُلُ
Enes (r.a) demiştir ki:
"Resûlullah
(s.a.v.), erkekleri zaferan sürünmekten nehyetti."
Müsedded; ismail'den
"Erkeğin zâferan kullanmasını" diye rivayet etti.
İzah:
Buhari, Libas; Müslim,
Libas; Tirmizi. Edeb: Nesaî. Zinet
Hadisin Müslim'deki bir
rivayetinde Zaferân sürünmenin nehyedildiği mutlak bir şekilde
ifadelendirilmiş, erkek veya erkekler kelimesi yer almamıştır. Ancak ravilerden
Kuteybe, Hammad'dan "yani erkekler için" şeklindeki tefsire işaret etmiştir.
Müslînıin ikinci rivayeti ise aynen Müsedded'in, İsmail'den yaptığı rivayet
gibidir.
Bu hadiste Hz. Nebi
(s.a.v.)'in erkekleri zaferân sürünmekten nehyettiği ifade edilmektedir.
Avnü'l-Ma'bûd'da nehyin genel olduğu, hem elbiseye, hem de bedene şâmil
bulunduğu bildirilmektedir. Bezlü'l - Mec-hûd sahibi ise nehyi, zaferânla
boyanmış elbise giymeye hamletmiştir.
İbn Tın ve İbn
Battâl'da nehyin bedene mahsus olup kerahete hamledileceğim söylemişlerdir.